onsdag 3 augusti 2011

Knackigt

Mitt skrivande går knackigt. Ikväll vill det sig inte riktigt. Jag hittar inte orden och när de kommer kommer de ut konstigt. Jag valde att skriva om en känslig sak, eller ett känsligt skede kanske man ska kalla det.... jag är inte helt säker på hur jag vill att det där skedet ska utveckla sig. Och det är nog därför det blir lite knackigt.

Jag tror att jag ska skriva ett par olika versioner. En "snäll" version och en "dum" och så får jag se vilken jag väljer. Det tror jag är smart med tanke på att jag varken har beslutsångest eller är ambivalent *harkel*

Men, jag är inte sur för att det går knackigt. Jag är väldigt glad över att jag faktiskt satte mig och skrev alls.

Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova. Det brukar gå sådär när jag sprungit på kvällen... kanske borde jag i stället skriva lite till...? Nej. Jag går och lägger mig och sover på saken, kanske kommer jag på vad jag ska skriva om i morgon i stället. För skriva ska jag! Gud vad jag älskar att skapa!

Min korrekturläsare lyser med sin frånvaro tyvärr. Kanske är det semester som gör det? Hör av dig om du vill läsa mer! :)
    .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar