lördag 28 november 2009

Datanörd, med betoning på nörd


Och inte nörd som i otroligt intresserad och kunnig. Utan nörd som i nästan totalt tekniskt okunnig.

Jag sitter och för över bilder från en dator till en annan, via usb-minne. Bara att hantera ett usb-minne känns otroligt modernt och tekniskt! Så långt.

Sen ska jag ha lite ordning och struktur i mitt överförande. Hade jag haft det hade det varit lugn och frid nu. Nu är struktur och ordning ord som bara existerar i en ordbok, och inte i mitt liv.

I stället har jag lyckats markera, kopiera och klistra in - men inte i mappen "att exportera" utan i Papperskorgen! (Ingen fara, jag fick bara plocka dem ifrån papperskorgen tillbaka till Bilder och börja om igen, men såå onödigt att göra samma moment om igen!)

Inte heller tar jag bilderna i rätt ordning utan jag plockar några här och några där.... och så ångrar jag mig och får för mig att ta alla! När jag ändå håller på... Då visar det sig efter en liten stund att det inte finns utrymme på usb:t. Börja om igen alltså. I ickeordning.

Gaaaaah!

5 kommentarer:

  1. Å helt plötsligt har det gått ett par timmar och frustrationen bara växer:-)

    SvaraRadera
  2. Det här inlägget förstår jag ingenting av.
    USB?
    Exportera?
    Bilder?
    Dator???

    SvaraRadera
  3. Jovars....Jag fick snabbkurs i usb-minne i torsdagsmorse....Hade tills dess lyckats mörka att jag inte hade koll....

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en underbar 1:a advent!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Ljusets Krigarinna: Eh, ja!!! Jag fick lägga av och får fortsätta i morgon. Hoppas att det går bättre då...!

    Nilla: Då är vi två!

    Anne: Och jag har lyckats mörka tills nu...

    Lena: Tack detsamma! : )

    SvaraRadera