fredag 13 november 2009

Idag känns som en bra dag


Det känns bra idag! Undrar om det är det faktum att det är fredag idag som gör det eller är det för att barnen verkar vara friska igen? Peppar peppar! En kombination kanske? En lyckad kombination.

Det är ju något speciellt med fredagar ändå, jag kan inte sticka under stol med att jag gärna hade varit på jobbet idag och kanske lekt lite mellan varven! För det är väl inte bara jag som känner igen mig i det Nilla skriver?

I stället är jag hemma med en feberfri unge som är halvt om halvt uttråkad. Eller varför vill man annars videochatta med sin mamma?

Jag har tvättat en maskin som nu är klar och upphängd och jag har tänkt ge på mig på att tvätta av köksgolvet som inte fått sig en ordentlig omgång på länge och som nu är rejält klibbigt på vissa ställen! Jag har inte orkat få bort alla marmelad- och nu även smörgåsgurksspadsfläckar som jag går och trampar i och blir sååå irriterad varje gång mitt steg ofrivilligt stannar upp, mitt i ett klibb.

Nähä. En kopp java kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar