måndag 9 november 2009

Lite smånöjd minsann


Jag var ute en halvtimme och sprang och nej, det var inte roligt och inte skönt idag, men efteråt var det underbart! Jätteskönt och jag är såå nöjd med att jag bestämde mig, trots att jag inte kände för det!

Likt förbannat är jag fortfarande trött, men jag har lovat mig själv att komma i säng lite tidigare än vanligt idag. Jag måste nog försöka få lite mer nattsömn. Och äta lite mer frukt och grönsaker.

Det blev bandspaghetti och köttfärssås till middag idag och grönsallad till (kors i taket!). Och matlagningen gick utan några som helst problem! Att köttfärssåsen var färdig och kom från frysen och bara var att värma med lite grädde i spelar ingen som helst roll i sammanhanget! Dessutom blev det gott!

Lilltjejen har gått iväg till scouterna och de andra leker ganska stillsamt just nu (och bara för att jag skrev det där började de härja mer ostillsamt, så jag tar tillbaka det jag skrev innan.)

Sonen får nog vara hemma i morgon också, men då får maken vabba och jag gå till jobbet. Det är ju min kväll i morgon. Kanske skulle jag sätta igång och skriva den där boken någon gång ... Yeah right!!!

Nu ska jag röja i köket och sen sätta mig och glo på Ullared.

4 kommentarer:

  1. Herregud människa!!! Nu har Du gått omkring och varit trött sedan jag lämnade Sverige;). I med apelsin, drick vatten, ut och promenera och tänk på att du är pigg!!
    Annars är det nog dags att gå till doktorn för nu börjar jag bli orolig för dig. Tur att jag snart kommer hem så jag kan hålla koll på dig;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Impad över att du gav dig ut i skitvädret!

    SvaraRadera
  3. Anonym: Jo.. jag vet... jag sover lite för lite, jag äter för dåligt med vitaminer, och ja, jag stressar lite för mycket fortfarande, jag rör på mig lite för lite i dagsljus och så vidare! Gaaaah!

    Nipe: Här har vi haft uppehåll och nästan solsken! Extra skönt att komma ut då!

    SvaraRadera
  4. vad jag letade efter, tack

    SvaraRadera