fredag 13 november 2009

Det snöar! Och så är det fredag!



























Det blåser och snöar ute (syns lite på nedre bilden, mot det mörka) och inne sitter jag med en kopp kaffe och en dajm. Man kan ha det sämre.

Lilltjejen är på väg för att möta storasyster och tvillingbror. Hon är definitivt frisk igen och tackgodegud för det! Och käregodegud gör så att vi är friska ett tag framöver nu!
Kanske behöver jag åka till Mölnlycke för att köpa vin, men eftersom det snöar så ligger temperaturen runt noll och vi har inga vinterdäck på ännu. Kunde vara skönt att slippa hoppa ur mysbyxorna, måla på ett ansikte och ge sig ut bland folk idag. Men vad gör man inte för att få sig ett glas vin i kväll.

Vi får i värsta fall (låter det som vi är smått alkoholiserade eller?) ta flaskan jag gav till maken på Fars Dag. Men det är lite i dyraste laget att somna till en fredagkväll. Men i värsta fall får vi göra så.

Oj, nu kom lilltjejen hem. Utan syskon. Och hon är sur som ättika.

3 kommentarer:

  1. Då skulle du ha varit på ön idag , strålande sol och ett underbart höstväder.....

    Få se om jag lyckas få i mig ett glas vin ikväll mellan hostattackerna...
    är det fredag så är det fredag=)

    SvaraRadera
  2. Någon gång hoppas jag komma till ön off season. Fast risk finns att jag då inte kommer vilja lämna den...

    SvaraRadera
  3. Underbara snö.....
    Här är 22+

    SvaraRadera