tisdag 10 november 2009

På väg mot de tusen


Kanske närmar jag mig tusen inlägg redan i morgon. Sonen är förmodligen feberfri, vad jag kunde känna, men klagar nu på halsont och hade svårt att somna. Och så hostar han. Torrhosta. Svininfluensa?

Och maken måste jobba i morgon. Han var i Malmö igår eftermiddag (fram och tillbaka lite snabbt så där) och hemma idag. Han kan i och för sig jobba en del hemifrån, men han måste också vara på plats på kontoret en del.

Jag önskar att jag kunde jobba hemifrån. Faktiskt! Lite ensamt kanske, men himmel så skönt! Ett litet tag i alla fall. Ett par dagar i veckan. Eller så kunde jag bli skribent eller en bestsellerförfattare eller en välbetald bloggare! Eller kaffe- och chokladsmakare. Eller vinsmakare (hej alkoholism).

Ok. Ska nog gå och lägga mig strax. Och fortsätta drömma.

4 kommentarer:

  1. Men du borde ju kunna jobba hemifrån i ditt nuvarande jobb, eller?
    Fast det kanske skulle förstöra den mysiga hemmakänslan =/

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar hemma ibland, och det är toppen. Jag får mer gjort på en förmiddag hemma än en vecka på jobbet. Men Hej alkoholism är kanske kul det också.

    SvaraRadera
  3. Jag röstar på bestsellerförfattare eller välbetald bloggare, jag... ;)

    SvaraRadera
  4. Nilla: Ja, men får inte. För vill jag, vill alla och det går inte. :(
    Och ja, mysighetskänslan skulle nog förstöras.

    Singelmamman: Det där skulle jag kunna berätta för min chef. Fast då tycker nog han att jag ska skärpa till mig på jobbet.

    Annabellan: Det gör jag med! =)

    SvaraRadera