måndag 9 november 2009

Jag fick en kommentar


Herregud människa!!! Nu har Du gått omkring och varit trött sedan ...

Och ja... det bekräftar bara det jag misstänkt länge: Jag bara tjatar om att jag är trött hela tiden. Och vad värre är: Jag är verkligen trött hela tiden. Så lagom rolig. Så lagom roligt. Inte.

Så därför ska jag stänga ner datorn nu, stänga av tv:n och gå och lägga mig. Äta något litet lite snabbt först så att jag inte hungrar ihjäl som jag nästan gjorde igår kväll. Sen sova! Tills maken kommer hem från Malmö sent sent och kanske stör min sömn. Bara vetskapen om att kan kommer komma hem och kanske väcka mig gör att jag kommer ha svårt att somna. Eller kanske inte, nu när jag är så ... opigg!

Men jag hoppas att jag snart kommer vara lite piggare och mer positiv, och kunna leverera lite gladare och trevligare inlägg! Hoppas kan man ju alltid!

7 kommentarer:

  1. Bra där, hoppas att Du får en bra natts sömn. Kram på Dig!!
    /Cah

    SvaraRadera
  2. Men dina trötta inlägg är trevliga! Du skriver ju om vardagens banaliteter som ingen annan kan, så stå på dig! Men vila mer. Mycket, mycket mer. Vila upp och ut, middag eller eftermiddag *Från en som vet*

    SvaraRadera
  3. Kanske dags för en räddningsaktion? Skala bort det som tynger dig. Jag har hållit på med en aktion sen i somras. Är en bit på väg men ska fortsätta med projektet att rädda mig även under vintern.

    Jag har tagit bort föreningsliv, extra ansvarsområden på jobbet och jag har gått ner lite grann i arbetstid (bara 4% men det hjälper livet lite). Nu under vintern ska jag klura på några fler grejer som ska göra livet ännu lättare.

    För det är inte värt det. Livet ska levas också.

    Det tar så mycket kraft att vara trött. Särskilt som allt som ska göras ska göras ändå.

    Så tycker Fru S.

    SvaraRadera
  4. Vet du vad, Choklad är bra då man är trött. Förresten så är nog choklad bra mot det mesta!! Tror jag... I alla väldigt gott!

    SvaraRadera
  5. C: Jag har sovit som en stock!

    Kommandoran: Tycker du?! Själv tycker jag att jag är så tröttsam... samma tjat om och om igen...

    M.: Du har en poäng där..! Jag har börjat lite grann att skala bort. Nu skulle jag behöva fylla på lite med saker som ger energi också.

    Annami: Choklad är gott!

    SvaraRadera
  6. Alltså det gör ju inget att du är trött! Men om du är trött hela tiden ska du gå och kolla din sköldkörtel. Det gjorde jag, fick pille roch kände igen mitt forna jag - som jag var när jag var omkring 20. Det kommer smygande liksom. Kallas tantsjuka:)

    SvaraRadera
  7. Winnerhorse: Jag kollade den för några år sen. Då såg allt bra ut. Nu tror jag att det är min bristande förmåga att komma i säng i tid på kvällen, som är största boven i dramat.
    Tantsjuka? Baaaahhh!

    SvaraRadera