torsdag 12 november 2009

Lite torsdagslyx


Sonen fixade sig en kvällsmacka själv! Jag fick tvätta golvet efter att han råkat spilla ut smörgåsgurksspad. Och råkat glömma bort att berätta för mig. Kanske trodde han att jag inte skulle märka när foten klibbade fast i golvet.

Lillsnosan ville inte ha kvällsmat utan ville lägga sig tjugo över sju! Sonen la sig en stund senare i makens säng.

Och eftersom stortjejen är på scouterna fick jag en lugn stund för mig själv. Den spenderade jag i soffan, under gosefilten, med en bok i ena handen och chips och dip i den andra! Gud så skönt att ligga i soffan och svulla. Och när jag tröttnade på chips och dip gick jag och öppnade påsen med Turkisk Peppar. Jag är bara ett par godisar från sår i gommen.

Nu sitter jag och väntar på att min stora tjej ska komma hem, de skulle hålla på lite längre än vanligt ikväll. Jag vill rusa ut och möta henne, men jag vill inte lämna huset. Jag slits mellan känslan att hon är kidnappad och förnuftet att hon är på väg hem. Hon borde komma vilken minut som helst. Och hon kan lika gärna stå och säga hejdå till kompisarna en minut för länge...

Hemma sitter en lite lätt orolig mamma och väntar.

3 kommentarer:

  1. Turkisk peppar! DET ska jag äta imorgon när det är fredag. *lalalalalalalala tjo!*

    (Jag säger inget om vad du har att vänta vad gäller orolig väntan hemmavid...)

    SvaraRadera
  2. Nilla: Nä, säg inget om det...

    SvaraRadera
  3. Fick nästan en sådan där dejá vu, när jag läste ditt inlägg. Kunde lika gärna varit jag... ;)

    SvaraRadera