lördag 28 november 2009

Snart söndag


Fasen också. Snart är det söndag. Vad har jag hunnit med idag. Hmm... hm... Nothing much.
Fyra stjärnor på fot står i fyra olika fönster. Två i vardagsrummet och två i köket. Och de i köket är lite nougatfärgade och ger inte så mycket ljus som de vita, så här mitt i natten är det mysigt med ett mörkt kök, men inte annars. Något har gått snett. Det är för mörkt. Och jag vill åtgärda det nu! Men jag vet inte hur. Och svårt är det eftersom jag inte orkar lyfta mig ur soffan.

Jag fick besök sent på eftermiddagen, vilket i och för sig var trevligt, men det gjorde att jag inte hann hänga upp stjärnor i barnens fönster.

Fyra stjärnor på fot, och de bråkade som fan med mig innan de var på plats. Jag var nära att, med gråten i halsen, ringa hem maken enkom för att hjälpa mig med helvetesstjärnorna.

Smutsiga fönster har jag också. Varje gång det kommer en bil uppför backen som lyser mot fönstrena så ser man hur otroligt smutsiga fönster jag har.

Och varje person som läser min blogg, det här inlägget i synnerhet, inser att jag har svårigheter att få ur mig intressanta blogginlägg just nu. Gaaah! Gaaah! Gaaah! Och snart är det söndag och söndag betyder ångest för ny jobbvecka. Fanfanfan.

2 kommentarer:

  1. De är lika läsvärda som alltid!
    G'natt.

    SvaraRadera
  2. Nilla: Vad snäll du är! Men jag känner mig verkligen urtråkig just nu... Men kanske blir allt bättre om vi sover på saken, som Singelmamman påstår. Jag ska testa iallafall! God natt!

    SvaraRadera