onsdag 11 november 2009

Saker man skulle kunna göra


För att inte ställa för höga krav på mig själv och göra mig själv besviken när jag inte lever upp till kraven, kommer här en lista på saker man skulle kunna göra en dag som denna:

  • Äta frukost länge
  • Köra igång en maskin med tvätt
  • Vika ren tvätt
  • Gå igenom mina foton på datorerna
  • Gå igenom och sortera foton i fotolådan (stryk den punkten, gud vad tråkig)
  • Städa mina kökslådor (stryk den också)
  • Byta sängkläder
Inga måsten. Inga att göra-saker.

En sak som jag måste göra, men som jag inte sätter upp på listan, är att dricka kaffe! Åh, jag längtar redan. Kanske skulle jag börja med att servera sonen och mig lite frukost? Magen knorrar lite (mycket).

Kanske återkommer jag med ett inlägg till innan dagen är slut. (Ni som känner mig läser den raden med lite ironi!)

5 kommentarer:

  1. Himla bra med "skulle kunna göra" listor, man kan med gott samvete strunta i dom. :)

    SvaraRadera
  2. en skulle kunna göra grej: gå med syster och sjuka barn till återvinningen

    SvaraRadera
  3. Varför inte adda lite god musik? Spotify?

    SvaraRadera
  4. Sådana kunnagöralistor är bra. Måstelistor är helfel. Riktiga ajabajor.

    Tyvärr har jag endel måstegöromål och det förstör hela dagen.

    Istället för att göra undan dom så bloggar jag istället. Smart?
    Mjaeåjååå..

    SvaraRadera
  5. Ulle: Det skulle man kunna göra..

    Biggan: Det skulle man också kunna göra.

    Ulrika: Du är smart som bloggar i stället!

    SvaraRadera