söndag 30 augusti 2009

Betala räkningar kanske?


Fast det känns lite väl redigt att göra det idag, den 30:e. Den siste augusti är ju inte förrän i morgon. Som om jag har mer lust att betala då...

Det handlar om att stoppa huvudet i sanden och förtränga allt som är tråkigt. Det är jag bra på. Riktigt, riktigt bra på! Synd. Jag önskar att jag var riktigt bra på att laga mat och ta hand om viktiga saker. Såsom papper om föräldramöten, pensioner och försäkringar. 

Nä, jag skojar bara. Jag vill vara bra på att skriva, fotografera, måla, och marknadsföra mig själv!


4 kommentarer:

  1. Är det inte konstigt att allt som är roligt på något sätt hänger ihop med något tråkigt??!

    Som att man måste äta ärtorna innan man äter pannkakorna - så sa alltid nån gammal lärare jag hade.

    Usch ja, i morgon måste jag sortera mina kvitton och göra klart bokföringen. Blääää!

    :) :)

    SvaraRadera
  2. Betala du räkningarna, det känns skönt efteråt i alla fall..... och du kan glömma det för ytterligare 30 dagar:)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är så tråkigt så jag skiter i att betala dem. Det är makens jobb, men han är väldigt sur när han betalar. Gnäller över alla utgifter och börjar mästra mig i budgettänk. Gah! Jag och budget, det är ungefär lika samstämmigt som krog och skog *Fin liknelse och rim*

    SvaraRadera