torsdag 20 augusti 2009

Det blir inte roligare än så här *OBS svammel*!


Nu ska jag lägga mig och sova. Jag känner mig ur fas, ur gängorna och ur tråkig (som i urtråkig) *skrattar hysteriskt tillgjort åt mig själv*

Faktiskt är det så. Jag vet inte vad jag ska skriva om... det känns som jag kör samma tugg om och om igen. Att folk orkar läsa!?


Ja, jag har en bloggkris just nu och jag har varit på väg att lägga ner det helt och hållet - men det går ju inte!!! Ibland tänker jag att jag ska starta upp en helt ny blogg och börja på ny kula, och jag har faktiskt startat ett par nya! Men det slutar alltid med att jag halkar in på mitt vanliga tugg i alla fall! Jag är jag helt enkelt och det går inte att göra annorlunda. Dessutom vill jag ju ha kvar kontakten med mina bloggvänner och då ändra stil? Det går ju inte.

Men många skriver och har en röd tråd igenom sina inlägg, en klar utstakad bloggväg, ett särskilt uttryckssätt (som jag i såå många fall beundrar och önskar att jag också hade!). Men fan, jag klarar knappt av att hålla mig till tänkta ämnet. Om jag nu hade ett tänkt ämne.

Är det någon som förstår vad jag menar? Do I make myself clear?! Förmodligen inte. Och jag känner själv att jag är lite speedad just nu. Och rörig. Väldigt rörig. (Till och med mina fylleinlägg känns mer strukturerade än detta inlägg)


Hm. En reflektion! Mitt hem börjar likna ett städat och framförallt RENT hem. I takt med det börjar jag känna ett visst inre kaos! Hjälp! Eller, gud vad skönt! Jag kanske mår bäst av att ha det lite skitit hemma?

Bättre lite skit i hörnen än att vara ett rent helvete... ?

Eller nej, jag tror mer på att det är en fas. Jag trivs inte i skit. Fast lite damm är kanske inte fel? Nej, damm är inte snyggt.


Jag behöver helg tror jag! 

Och ett glas gott rödvin! Och godis! Eller en rejäl fylla! Fast stryk 'Eller' och sätt dit ett 'Och'.

Fast i detta nu behöver jag nog mest sängen!


Tillägg:
När jag läser igenom mitt inlägg efter att jag publicerat det så är det glasklart! Jag är precis så där rörig just nu som inlägget är. Om det uppfattas som rörigt alltså! För mig är det glasklart! Stämmer på pricken - jag bara känner mig rörig. Och kanske ÄR rörig också. Jo, helt klart så. 
Hm. Borde nog sluta nu innan det blir riktigt rörigt, på riktigt. Mer än det redan är.

Jag kan inte sluta verkar det som. Hjälp! Fel på mig???!!!

*tvångströja*

6 kommentarer:

  1. HAHAHA! Det ser ut som att jag skulle ha varit i farten!*ASG* Trodde att det där bara var sådant som hände mig*fnissar hysteriskt*
    Bara att ta fram verktygslådan som jag har fått av Mofsan en gång*hämtar*, och börja att skruva och muttra*fniss*
    Sisådärja! Nu ska det vara fixat!

    SvaraRadera
  2. Alltså!
    Varför har du en massa trogna läsare tror du????????????????
    Ditt "tugg" är personligt, roligt och så läsvärt att jag är inne på din blogg minst ett par gånger (ofta fler) varje dag.
    Det skulle bli ett stort hål i min bloggvärld om du la ner!

    SvaraRadera
  3. Du ska inte ändra på någonting!
    Du har en personlig stil, försök inte styla den till något den inte är.
    Gillar din blogg. Jättemycket.

    SvaraRadera
  4. Trollpackan,
    Jag fattar ingenting, men visst ser det kul ut! Ännu roligare på jobbets pc än på min Mac hemma! *s*


    Nilla & Mockapocka,
    Tack! Gulle er!!!

    SvaraRadera
  5. Ibland bloggar man mer, ibland mindre.

    Läser så gärna dina inlägg... =)

    SvaraRadera
  6. Anna,
    Ja, det går ju i vågor...
    Roligt att höra! Men ibland känner jag att folk ska tröttna! Det blir ju aldrig något annat än blajj och blaha. Jag känner själv att jag blir trött på det!
    Kan jag inte utvecklas??

    SvaraRadera