måndag 31 augusti 2009

Anmäld ...


Jag har anmält mig till en skrivarkurs *gulp* Och något säger mig att det är lite av en impulsgrej.
Inte riktigt helt genomtänkt... som vanligt. Jag hoppar och blundar, och hoppas att jag ska landa mjukt.

Men hey, man måste chansa lite! Våga lite. Släppa ner håret. (Här skulle jag kunna fortsätta med fler uttryck, men jag kommer inte på några fler.)

Kursen är på distans, inte särskilt dyr och jag får nog inte smäll på fingrarna om jag inte lyckas.

Jag är van vid att inte lyckas. Och då kommer vi helt osökt in på:
Nu ska jag laga mat. 

12 kommentarer:

  1. Hihi. Du med din mat. Du lagar finfin mat . Det har jag allt registrerat. Barnen och barnens kompisar ger ju komplimanger stup i kvarten. Och du har aldrig skrivit att någon inte tycket om det alls. Inte ens när de får hallonsylt till köttbullar. Du är en sådan där föregångare, en kreatör som skapar nya, spännande rätter.

    SKrivarkursen låter kul. Riktigt roligt! Vad är det man får göra?

    SvaraRadera
  2. Bra gjort!

    Tror säkert att det kommer bli jättekul. Och du skriver jättebra, ingen tvekan om det. Lägg bort prestationsångesten på direkten och ge dig själv en klapp på axeln för att du vågar!

    Kramkalas

    SvaraRadera
  3. Min är också på distans. 5 ggr, med början den 10 oktober.

    Så spännande... =)

    SvaraRadera
  4. :) Jättekul och Du; det kommer att gå alldeles alldeles utmärkt (hoppas jag iaf...)

    SvaraRadera
  5. Det är ju ingen katastrof om du inte lyckas! Då kan du bara skylla på att du är för smart för dom, så det är DÄRFÖR dom inte förstår dig och ditt skrivande! =)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Klicka på effekter och vidare på pilarna så kan du välja fler effekter. När du bestämt dig dubbelklickar du bara och sedan är det nedräkning. Cheeese!

    SvaraRadera
  7. Mockapocka;
    Nej, jag lagar inte bra mat... det är en av få saker som jag inte skojar om! Min man har sagt halvt om halvt på skämt att jag borde gå en matlagningskurs! Och det är sällan jag får beröm för min mat. Tyvärr!

    Jag ska få lära mig att skriva en bok, eller nåt i den stilen! Det var enda kursen som hade platser kvar... Jag tänkte att jag testar och ser om det ger något!

    JesMol;
    Tack! Gulle dig!

    Anna;
    Vi kan utbyta erfarenheter sen! Kul!

    Suzan;
    Tack!!!

    Catrin;
    Det hoppas vi på!

    SvaraRadera
  8. Dah! Du kan ju redan skriva!
    Se bara på det här blogginlägget!
    *tre utropstecken av tre möjliga*

    SvaraRadera
  9. " sikta mot stjärnorna så kanske du når trädtoppen"
    sa någon klok :)

    SvaraRadera