fredag 28 augusti 2009

Fredagsdilemma


Ibland gillar jag dilemman väldigt mycket! Ibland inte. Men just nu har jag ett mer angenämt dilemma. *tungan rätt i mun och försöker hålla mig till den tänkta röda tråden*

Antingen är jag en duktig flicka (jamen jag är bara 18, eller 26 eller så. Alltså flicka) och går och sminkar av mig nu, dricker en halvliter vatten, borstar tänderna och kryper ner i sängen! På spikmattan.
Eller så gör jag slut på allt vinet och sitter här och myser en stund till, och gör mig rolig över töntarna på väggen. Arn med flera. Och sen går och lägger mig utan att sminka av mig eller dricka vatten.

Och i detta nu hände något! Min vänsterarm sträcktes ut och greppade tag om vinflaskan, och hällde upp en rejäl skvätt i glaset. Jaha, då blir det till att gå på val nr 2. Eller så ändrar jag mig. Det är alltid ok att ändra sig! Alltid! Även om något är skrivet i sten.

Okej... jag tror att jag snart ska ramla i säng. Och i fortsättningen ska jag se till att sminka av mig tidigare på kvällen. Jag är för gammal för att slarva med min hy! Ändrar mig, jag är inte för gammal! Jag är inte gammal alls! Och jag är aldrig för gammal för att slarva lite!


Och se! Hon tappade tråden! Helt.

2 kommentarer:

  1. Du är väl inte gammal?!? Inte än i alla fall, ähh Du kommer aldrig att bli gammal, av förklarliga skäl;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jag gillar det där "förklarliga skäl"
    Och jag börjar få svårt att stava. Måste vara mörkret. För det kan inte vara åldern. Och DEFINITIVT (oj, klarade stava rätt på första försöket) inte vinet!!!

    SvaraRadera