lördag 29 augusti 2009

Familjen irriterad


Alla är sura och irriterade idag, av ingen anledning! (?) Jävligt jobbigt. Jag kommer på mig själv med att prata med barnen med retligt tonläge. Och barnen pratar med varandra i samma tonläge och då blir jag arg och tycker att de kan prata vänligt med varandra *spottandes ut orden*.

Jag är verkligen en mönstermamma idag som föregår med väldigt gott exempel. Lever som jag lär, och så vidare. Så INTE!

Något säger mig att det är mitt fel *erkänner helst inte* men lilltjejen var faktiskt sur och vresig redan när hon kom ner för trappan i morse (alltså inte mitt fel där!). Jag måste ut och göra mig av med lite överskottsenergi, det går inte att jag tjurar ner hela huset och familjen. Glada människor ska inte bli ilskna surpuppor bara för att jag inte vet vad jag ska göra av mig, min energi och alla mina tankar och känslor.

Så! Hoppa i träningskläderna, bums! *tokladdar mig själv*
 

3 kommentarer:

  1. Vissa dagar är det så där...visst är det märkligt att det smittar liksom. Eller föresten det är kanske inte så konstigt.
    På med träningskläderna det är rätt!
    Jag ska göra samma sak...om en stund...kanske ;)

    SvaraRadera
  2. Magnus;
    Nu har jag varit ute, nu är det din tur! =)
    Åh, så skönt det känns nu!!!
    Och ännu bättre efter jag klarat av alla tråkiga sit-ups.

    SvaraRadera