onsdag 12 december 2012

Kan vi kramas idag?

Jag har en dålig dag idag. Det trycker i bröstet och jag har svårt att dra djupa andetag.

Det började igår kväll. Jag läste en text om pepparkaksgubbar och förtryck, sen kom jag att tänka på miljöhotet och att vi går mot en temperaturökning som kommer ge förödande konsekvenser - POLITIKER HALLÅ! Gör något. GÖR något! Inför förbud mot miljöfarliga saker eller vad som helst, bara något händer! Nu!

Sen dalade mitt humör och mitt självförtroende och när jag kröp ner i sängen kände jag mig riktigt ynklig. Min stackars man fick som vanligt försöka uppmuntra och peppa. Inget lätt jobb, ens för den mest positiva.

I natt sov jag oroligt och har vaknat många gånger och trott att jag försovit mig. I morse tackade jag nej till jobb. Jag ville verkligen inte jobba idag, men fick dåligt samvete av att säga nej. Dumma mig.

Idag är ingen bra dag. Ännu. Jobbar dock på att få den bra.

Jag har förberett kvällens middag. Jodå, framförhållning! Mer om det i ett senare inlägg, det är spännande! Men nu kaffe och sen skriva.
.

3 kommentarer: