lördag 29 december 2012

Rensa i röran med Feng Shui

Det finns en bok som heter så och den har jag liggandes någonstans. I röran. Den röran som snart ska rensas i.

Boken följde med en tidning för flera år sedan och av en händelse började jag bläddra lite i den. Jag hade knappt hört talas om Feng Shui och hade ingen aning om vad det handlade om. Jag vet att jag trodde att det var något flummigt.

Något i boken fick mig att testa. Jag rensade och röjde rejält, sorterade saker och slängde massor. Efter det hände det intressanta grejer på jobbet. Om det hade med städningen att göra vet jag inte, men det kändes bra. Boken fick mig också att inse att när den stora fåtöljen försvann ur vårt sovrum (lång ointressant story) så började jag sova mycket bättre!

Nu sitter jag och funderar på att göra en REJÄL rensning i vårt arbetsrum. Det kanske inte leder till att något stort händer, men det kommer ge mig massor av ny och välbehövlig energi! Om inte annat så kommer jag ha ett städat rum att skriva i.
.

4 kommentarer:

  1. Jag är alldeles förtjust i pynt och prylar för att ta till mig av den läran :-)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att rensa och göra mig av med saker, tyvärr hinner jag samla på mig alltför mycket mellan gångerna...

    SvaraRadera
  3. tycker också det är intressant med feng shui. I en lägenhet jag bodde sov jag så himla bra jämfört med den tidigare och sedan fick jag veta att alla möbler, speglar och dörrar helt ovetande stod korrekt placerade i förhållande till varandra (enligt feng shui) för att främja en god nattsömn. Sånt är kul.

    SvaraRadera
  4. Venus: Jag är lite för mycket av en hamster för att lyckas.

    Intryck: Jag hatar att göra mig av med saker, som kan vara bra att ha. Samtidigt som jag älskar att rensa bort gammal skit! (hej ambivalens)

    Kati: Ja, det är kul! Och intressant. Jag märker att jag sover bättre om min garderob är städad. Men det kan ha med mitt konstiga ordningssinne att göra. Mina klädlådor, och linneskåpet, är enda stället som verkligen måste vara prydliga!!

    SvaraRadera