lördag 29 december 2012

Mellandagar

Det är skönt att vara ledig, men jobbigt att bara slappa och äta massor av fet mat och socker. Det här julgodiset alltså ... Enough now!

På julafton hade vi mina föräldrar på besök och på juldagen kom makens mamma med man och stannade till annandagen. Trevligt med besök, men intensivt!

Min mage har lagt av nu, lagom till nyår. Jättejättejättekul. Inte. Och i övermorgon ska vi till makens pappa. Känns sådär just nu. Men det rättar väl till sig. Hoppas jag.

Julafton blev vit till slut men på juldagen regnade det. I skrivande stund snöar det. I morgon ska det bli regn. Eller i alla fall plusgrader. Så himla roligt sååå.

I morgon får det vara slut med slappandet, då ska jag tvätta och skriva. Men innan dess blir det en kopp kaffe medan jag lägger färdigt pusslet som barnen fick i julklapp och som ingen annan än jag får röra just nu!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar