måndag 8 augusti 2011

Ensam kväll

Barnen är utlånade till min bror och flickvän. De har tagit med dem på badhus och nu ska de sova över. Maken passar på att fira en barnfri kväll med att gå på möte och själv sitter jag hemma i tystnaden och njuter.

Det är lite lyxigt att slippa barnen och mannen. Det blir så tyst och lugnt, och stilla, och skönt hemma. Det är bara jag och mina tankar och klockans tickande som hörs och den enda som pratar lite grann ibland är jag. Och jag står ut med mitt eget prat. Om det inte blir för mycket, men det blir det inte när jag är ensam hemma.

Jag borde skriva. Och jag borde titta på fotona inför utsällningen igen. Jag måste förresten maila iväg en bild på mig själv till arrangörerna kom jag på. Och hur många bilder har jag på mig själv där jag ser okej ut? Inte många.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar att vara ensam hemma, skulle vilja ha en vecka i månaden med bara mig själv :-)

    SvaraRadera
  2. Du får väl ägna kvällen till att ta foto på dig själv då ;)
    Var ska du ha utställningen?

    SvaraRadera
  3. Venus: Jag med!

    Ninis: På Hönö i Göteborgs norra skärgård.

    SvaraRadera