lördag 20 augusti 2011

Lördag morgon är god morgon!

Lördag! Äntligen! Och klockan är bara morgon ännu.

Eftersom jag gick och la mig vid 22.20-tiden och somnade direkt vaknade jag tidigt. Vid 07.15 hade jag sovit klart och efter en kvart i sängen gick jag upp. Ska snart köra igång en maskin med tvätt och kanske städa lite. Har ett par badrum som skulle må bra av en make over, typ skura handfat och så. Ta ett svep med golvmoppen skulle inte heller skada. Kommer högst sannolikt inte att ske idag, dock.

Eventuellt åker maken och jag in till stan idag, han för att fixa med utskrift av mina foton och jag för att gå och titta på NK. I alla fall tycker jag att den planeringen ser helt okej ut.

Annars då? Jag vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor och någon storslagen författaridé har jag inte heller fått. Ännu.

Men jag vet att jag ska anmäla innehav av kompost till kommunen. Annars får vi betala 60% mer i sophämtning. Inte för att vi har någon kompost, men det är vi på väg att skaffa. Nästan när som helst.

Efter det blir det frukost. Det är ett som är väldigt säkert.
      .

2 kommentarer:

  1. Ja NK i Göteborg går ju att besöka ett tag till;) Läste att om ca 50-100 år kan man inte längre bo i Götet för det skulle vattenfyllas?!

    Oj, 60% mer...då är det verklige dags att börja kompostera!

    Njut av lördagen!

    SvaraRadera
  2. Första stycket kunde var jag som skrivit om vi förskjuter tiderna en halvtimme...

    SvaraRadera