lördag 27 augusti 2011

Jag är kanske bakis?

Bubbel redan innan klockan är tolv på dagen är inte bra! Det är gott och det är trevligt, men det är inte bra! Nu har jag dov huvudvärk och hjärtklappning. Precis som efter en blöt festnatt.

Det kan också vara anspänning som släpper... och i kombination med stressig vecka... Alltså allvarligt. Jag ger jobbet några veckor, kanske ett par tre månader, blir det inte lugnare så kommer jag se mig om efter annat. Jag är beredd att gå ner i lön, men min hälsa tänker jag inte riskera.

Känslig hon är, tänker några kanske. Och ja, det är jag. Nu för tiden. (Här skulle jag kunna utveckla ämnet rejält, men det ska jag inte göra - det kanske blir ett eget inlägg en vacker dag. Det finns saker jag behöver älta, tro mig!)

Det kan vara så att jag kommit efter på grund av kundövertaget i veckan, och det kan vara så att jag kör ett halvt register extra (ett stort halvt register) pga att en tjej är på semester. Jag tar ett av hennes två register + mina egna två, + att det varit en del extra med att ringa runt och maila kunder. Plus maila en gång till eftersom det blev feeeeeeeel.

Det kan också vara så att det är väldigt mycket för alla i min grupp just nu pga en omorganisation som ännu inte satt sig.

Men, jag tycker inte att något av ovanstående är skäl för att jag ska stressa så mycket att jag går med spänningshuvudvärk mot slutet av veckan och får halva helgen förstörd innan jag lyckats komma ner i varv. Eller att jag går med ständig värk i käkarna. Och de här två stålrören som någon började köra upp i mitt bakhuvud genom nacken? Va? Va?

Jag. Tänker. Inte. Ha. Det. Så.

Och även om det är tillfälligt så är det inte värt det. Jag har varit utbränd förut, och jag tänker inte slösa bort mer tid på det igen. Så det så. Sen skiter jag i att jobbet är bra och kan vara en inkörsport till andra ställen så småningom. Högaktningsfullt!
         .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar