söndag 21 augusti 2011

Jag tror jag vet nu

Jag tror jag vet vad jag vill bli när jag blir stor. Egen företagare. Inte helt lätt. Men det är en dröm jag haft länge, länge, och igår innan vi skulle somna låg vi och spånade lite, maken och jag. Han är fantastisk att bolla idéer med. Och han tror på mig! Konstigt nog, med alla idéer jag har och har haft genom åren - mycket snack och liten verkstad.

Om jag orkar och hinner ska jag anmäla mig till en starta eget-kurs. Fast ska jag vara helt ärlig, vill jag inte det. En massa måsten. Usch. Jag vill bara göra! Efter eget huvud. Regler får någon annan typ maken hålla reda på. Revisor har vi redan en. Han får lite mer att göra bara.

Detta är bara drömmar än så länge, men kan nog också kallas för planer. Jag måste bara komma på om jag ska våga eller inte. Och i vilken typ av omfattning. Men AB ska det vara i så fall. Inget enskilt bolag och inget HB - ingen personlig risk.

Ska sova på saken i ett gäng nätter innan jag bestämmer mig. Inget kasta mig hals över huvud in i. Och så ska jag först bli fast anställd på jobbet.

Åh. Varför kan jag inte bara vara nöjd med det jag har? Jag har ett bra jobb som jag faktiskt trivs med (även om jag oftast längtar hem till roligare saker) och vi har hyfsat god ekonomi. Varför ska jag hela tiden känna att jag ska göra något annat? Varför kan inte jag finna mig tillrätta i den här inrutade, trygga tillvaron? Skriva klart min bok. Genomföra min fotoutställning. Köpa nytt sommarhus och inreda det. Varför är jag aldrig nöjd?

Nu ska jag ut och springa. Det lugnar ner hjärnan lite.
      .

8 kommentarer:

  1. Om man inte provar kan man ju inte veta! Jag tycker du ska starta företag men i liten skala så att du kan och orkar driva det samtidigt som du är fast anställd. Kan bli jobbigt men å andra sidan är det lite dumt om du säger upp dig och kastar dig huvudstupa in i företagandet utan att veta om det går ihop eller om du kan ta ut lön.
    Lycka till Agneta! Jag hejar på dig. :DD

    SvaraRadera
  2. Vill du ha lite inspiration från någon som har gjort samma sak och som har lyckats?
    En gammal kompis lillasyster....

    http://www.mayorekeblad.se/
    http://mayorekeblad.blogspot.com/

    //Tomas

    SvaraRadera
  3. Du blir nog nöjd/nöjdare när du hittar rätt med vad du ska göra. Lycka till och gört!

    SvaraRadera
  4. Gafflan: Tack! :) Jag är inte sugen på att ha en internetshop, vilket man kan ha vid sidan om till en början, utan jag vill köra all in. Tror jag. Får se vad det blir när jag funderat färdigt. Och kollat lite med de kontakter jag kanske har...

    Tomas: Tack! Vilken inspirerande sida! Ska spana in den lite mer ikväll, när jag har mer (?) tid.

    Singelmamman: Jag tror det också. Tack :)

    SvaraRadera
  5. Vad ska du syssla med som egen?

    SvaraRadera
  6. Jag tror att man måste ha något här i livet som sporrar en, annars är det lätt hänt att tillvaron blir lite långtråkig. Tror jag... :)

    SvaraRadera
  7. Haha, man skulle kunna trott att jag läst hos dig och plankat. Buuäähh

    SvaraRadera