onsdag 31 augusti 2011

Jag slog rekord idag

På lunchen, på väg till snabbthaien för att handla mat genar jag genom Nilssons skobutik. Hittar ett par Riekerskor/halvhöga vinterkängor som jag ber att få i stl 36 och undanlagda till kl 15. Det går bra. Bra.

På eftermiddagen rusar jag ner för att köpa skorna/kängorna. Betalar och går därifrån. Men känner med en gång att det inte känns rätt. Jag snurrar runt lite i butiken och tittar på skor och kommer på att jag inte vill ha dem jag precis har köpt. Så jag går och lämnar tillbaka dem! Lättad (lätt dumförklarad) går jag tillbaka till jobbet.

Så himla skönt det ska bli att slippa släpa med sig en halvstor skokartong till jobbet i morgon. Nöjd med mig själv där!
       .

2 kommentarer:

  1. Det var duktigt. Jag har en massa skräp som jag borde gjort så med, men jag är för lat. Och hittar aldrig kvitton (nån liten dj-ul sitter bakom örat och viskar att jag är ansvarslös och oekonomisk)

    SvaraRadera
  2. Mallgrodan: Det här var första gången det hände! Jag har också en massa dumma impulsköp som skräpar. Men jag kanske äntligen har lärt mig av mina misstag?
    (Hoppas kan man ju alltid!)

    SvaraRadera