torsdag 18 augusti 2011

Min hysteriska eftermiddag

Förmiddagen flöt på jättebra. Alla måste-saker blev gjorda (de var inte så många idag, därav den stora glädjen!). Jag fixade saker, utan att behöva hjälp och det kändes bra. Faktiskt så bra att jag messade maken att det är roligt att jobba idag. Det skulle jag inte gjort.
På lunchen hade jag telefonpassning till 12:30 och då passar en otrevlig kund på att ringa och skälla lite. När jag försökte, med min lenaste och trevligaste telefonröst, hjälpa honom - han hade blivit lite felkopplad - vilket varken han eller jag kunde hjälpa. Men han säger efter en stund: "Hördu tjejen, det låter som att du inte ens vet vart du sitter någonstans." Och så la han på!?! Gubbjävel.

När det väl blev dags för mig att gå på lunch gick jag till NK för att kolla på rouge. Men hamnade bland fintvålar och övervägde för en sekund att köpa en handtvål för 200:- (jag besinnade mig som tur var) nästa sekund (nästan) jagade jag en enkrona som jag råkade tappa när jag betalade för min lunch. Jag nästan sprang, ihopkurad, i jakten på den rullande kronan. En mans ben fick snabbt hoppa åt sidan för att inte knuffas omkull. Det kallar jag perspektiv på pengar. Men eftersom jag nu inte köpte någon tvål för tvåhundra kunde jag snåljaga en krona. Jodå.

Sen fick jag springa tillbaka till espressohouse på NK för att jaga rätt på min dressing till salladen som någon blond flicksnärta glömt stoppa ner. Förlorade massor av tid av min lunch. Eftersom jag hann ända till kontoret innan jag upptäckte att dressingen saknades.

Eftermiddagen rullade på i ett hektiskt tempo det också och om det är felskrivningar och slarvstavningar i det här inlägget så beror det på att jag är uppivarv.

Jajust det ja. Mellan det att jag tittade på lyxtvål och jagade ett mynt lyckades jag smätta iväg en försegling till en duschtvålsflaska. Den flög iväg och landade i en hylla. Där låg den bra tänkte jag och avlägsnade mig. Osynlig.

Fattas bara att det här mailet inte accepteras av fucking blogspot. Då ger jag mig ut och springer istället. Sen äter jag nog räkor.

3 kommentarer:

  1. Oboy...blev helt slut efter att ha läst ditt inlägg!
    Tur att blogspot funkade i alla fall :)
    Hoppas kvällen är lugnare !

    SvaraRadera
  2. Typiskt blondiner.

    Och nu förstår jag kanske bättre din kommentar hos mig att livet är lite galet!

    Läste f ö ditt braigt skrivna inlägg om knäppgöken på ditt jobb, och du beskrev känslan alldeles lysande. Så att det liksom gjorde ont i magen på mig (också). Fast nu låter det som du mår bättre, och det är jag glad för. Heja dig!

    SvaraRadera
  3. Susjos: Då förstår du har jag kommer känna mig när den här uppskruvade känslan går över - helt slut!

    Mallgrodan: Jo, jag mår bättre, men på ett galet uppskruvat sätt. Jag undrar om jag råkat få i mig någon speedande drog, jag brukar ju dö av trötthet när jag kommer hem, inte ge mig ut och springa.

    SvaraRadera