fredag 12 augusti 2011

FredagFredagFredag!

ÄlskarÄlskarÄlskar!

Idag har varit en bra dag. Mindre bra var att jag inte hann med allt jobb jag skulle, men det berodde på att jag gick hem tidigare för att förlänga helgen och det kommer ju nya arbetsdagar nästa vecka tyvärr så då kommer jag nog hinna med utan någon allt för stor stress, hoppas jag.

Förutom att jag inte riktigt hann med allt så har det varit trevligt. Stor del i det har ju det faktum att det är fredag!!! Vi var ett gäng som gick iväg och handlade sallad på lunchen och sen satt på innergården och åt - himla mysigt och skönt i solskenet - det var bara vinet som saknades!

Det här med sallad är lite nytt för mig... jag har tyckt att det har varit sådär att äta som lunch. Tills nu! Det är ju perfekt mat. Nyttigt, gott och så blir man behagligt mätt.

Och när vi är inne på mat; snart är det dags för middag/kvällsmat och ikväll blir det svindyra räkor - måtte de vara goda, jättegoda - aioli och vitt jättegott vin. Sen blir det tidig sänggång för den här förtida tanten.

I morgon blir det visst ingen tur till havet som jag tänkt, sonens fotbollsträning är tydligen i gång igen och dessutom ska maken ner till Småland och visa torpet för potentiella köpare. Kanske är jag en snäll och omtänksam fru och följer med som sällskap (jag är ju också nyfiken på våra potentiella sommargrannar förstås). Vi får se. Det finns ju tvätt att strunta i hemma. Städning att strunta i. Och plantera om mina pelargoner kan jag göra på söndag, vilken vecka som helst.
    .

1 kommentar:

  1. Din middag låter ju smaskens :)
    Ha en härlig tur i morgon och hoppas dom slår till på torpet!
    Kram

    SvaraRadera