torsdag 11 augusti 2011

Hemnet är ett nöje

Min syster och jag brukar roa oss med att maila varandra och tipsa om bostäder på Hemnet. Inte för att vi är på jakt efter bostad, utan för att vi vill gotta oss åt alla fula inredningsdetaljer som finns! Allt ser ju så mycket värre ut på bild än i verkligheten. Ja, vi är rätt lättroade av oss, tack och lov!

Idag hittade jag något som inte bara var fult utan också fruktansvärt opraktiskt. I köket, mellan diskbänk och överskåp, hade de satt upp spegel i stället för kakel eller för all del plexiglas. Men spegel!? Och i klarglas inte rökfärgat. Undrar hur den ser ut efter att man sköljt av sallad, hällt av pastavatten, diskat ur stekpannan? Jag kan tänka mig. Och jag tänker: usch!

Får man låna bilder från hemnet och lägga ut i en blogg? Jag fick precis en idé om att börja blogga om fula hemnetbilder. Raljera lite. Inte snällt, kanske. Kanske inte heller roligt när jag tänker efter. Men när min syster och jag påpekar fuldetaljer för varandra så har vi riktigt roligt!

Länk till huset: http://www2.bjurfors.se/bilder.aspx?OBJGUID=3SN40F4JTLA304RA&OBJTYPE=CMVilla

      .

6 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du menar. Ibland häpnar man. När jag häpnar skickar jag en länk till dotter och så fnissar vi.

    SvaraRadera
  2. Smart val!!
    Skulle vara kul och se lite bilder kolla upp de eller så länkar du för då har du ju talat om vart du lånat bilden i från :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Frunatmaken: :)

    Anna: http://www2.bjurfors.se/bilder.aspx?OBJGUID=3SN40F4JTLA304RA&OBJTYPE=CMVilla

    SvaraRadera
  4. Lägga ut och lägga ut. Du länkar ju. Det kan finnas massa intressant. Jag brukar roa.Jag är road av mindre ställen i norra delarna av vårt land.Jag tänker på hur människor brukat jorden och bott och levat och tycker det är trist med allt som ser så icke levande ut idag. Jag förstår varför.

    SvaraRadera
  5. Spegeln är "tacky" men badrummen är ännu värre! :-O Huset känns överstylat på något vis...ett så underbart hus har förstås många möjligheter.

    För övrigt förstår jag precis vad du och Ulle menar. Fast lika ofta som jag skrattar år folks tokiga inredningsval, lika ofta ser jag mig över axeln och konstaterar att vi inte lyckats med våra egna (när jag hittar fantastiska inredningsval på hemnet).

    SvaraRadera
  6. Catarina: Jag har inget perfekt hem heller, men så ligger det inte på Hemnet heller! ;)

    SvaraRadera