söndag 21 augusti 2011

Mycket nu...

På fredag eftermiddag ska vi åka ut till Hönö och hänga tavlor inför den stundande utställningen. På lördag blir det vernissage. Jag har noll lust. I morgon ska jag gå och hitta tavlor och passepartouter i passande storlekar. Jag vill dra mig ur. Känner inte för det. Jo, det gör jag, det är jättekul att ha utställning, men det är alltid lika jobbigt precis innan det är dags. Jag får nästan som resfeber, fast utställningsfeber då.

Det blir bra när det väl är dags! Hoppas det kommer några och tittar också! Förra året kom det massor och det var jättekul.

I veckan, eller kanske nästa eller nästnästa, ska jag boka in ett affärsmöte med en vän som redan driver ett företag. Vi har tidigare spånat och haft idéer, mest på skoj, men nu känner jag att det är inte är på skoj längre. Det är faktiskt möjligt. Om jag vill och vågar.

Skulle det inte bli något har jag i alla fall haft roligt medan det varade. Och jag kanske även lär mig något som jag kan ha med mig längre fram. För något ska jag göra så småningom. Egenföretagare i någon form ska jag bli. Om det så blir när jag är pensionär.
    ..

3 kommentarer:

  1. Det låter otroligt spännande. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med utställningen, önskar att vi kunde komma. Tyvärr hinner vi inte ner i tid...:-(

    Detta med företagande Agneta, satsa! Det är klart att det kan gå åt fanders, men om du inte provar kommer du bara att ångra dig. Man ska inte dö nyfiken vet du...:-)

    SvaraRadera
  3. Catarina: Kloka, goa du! Synd att du bor så långt bort! Skulle vilja träffa dig oftare! <3

    SvaraRadera