måndag 8 augusti 2011

G(l)ömma nyckel

Jag hittade min nyckel precis, och då visste jag inte ens om att den var borta! Den satt i låset på utsidan dörren och jag såg den när jag gick för att sätta på vattenkranen. Se där ja. Jag hade alltså låst upp, gått in och låst dörren om mig vilket jag nästan alltid gör när jag är hemma. Sen hade jag låtit nyckelknippan sitta kvar på utsidan.

Under tiden den suttit där har jag varit inne hos grannen en stund, varit i växthuset och ja, det känns ju bra. Att nyckeln satt kvar alltså! Om den blivit stulen skulle jag aldrig för mitt liv kommit ihåg att den suttit kvar i dörren. Jag skulle vara nästan bombsäker på att jag tagit in nyckeln. Som jag alltid gör. Förutom de gånger jag glömmer den ute, liksom bilnyckeln som jag vid tre tillfällen lämnat kvar i bilen - i tändlåset - över natten. 
   .

1 kommentar:

  1. haha. det där kunde ha varit jag. vilken tur att det löste sig.

    ha en fin dag!

    SvaraRadera