lördag 20 augusti 2011

Vill egentligen inte

Den text jag lägger ut här nu är skriven rakt upp och ner, inget jobbande med (förutom ändrat lite ord och så...) och jag behöver veta: funkar texten? Fattar man att det är dels nutid och dels tillbakablickar?
Och varför jag lite motvilligt lägger ut den här är för att jag lättare får distans till texten då. Och förmodligen inser jag när jag läser den i morgon, eller om några dagar, veckor, månader... att den behöver göras om. Men, i nuläget vill jag bara veta om det går att blanda lite dåtid i nutid, eller om det bara blir rörigt? Jag vet inte hur man skriver...


Hon fick mycket beröm och många komplimanger och hennes självkänsla verkligen matades. Den kvinnliga delen sneglade avundsjukt på det dyrbara smycket som hängde runt hennes hals, medan den manliga delen sneglade av andra själ, fast lite längre ner. Hon visste när hon köpte klänningen att den skulle behaga inte bara Johan, utan även fler. Hon njöt av känslan. Under hela uppväxttiden och medan hon studerade på högskolan hade hon varit en ganska färglös person, med dåligt självförtroende och ingen koll på mode eller utseende. Så när Johan hade börjat uppvakta henne hade hon tagit det för ett fult och elakt skämt. Han hade fått jobba hårt för att få henne på fall. När hon väl förstod att hans känslor för henne varit äkta hade hon blommat ut och tagit för sig av livet och allt som fanns för att förbättra det.  
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar