fredag 19 augusti 2011

Och här kommer alla tankarna på en å samma gååång

Kanske. Det känns som det. Nu har jag dessutom druckit ett glas vin (rött eftersom det är höst) och det är fredag. Då är jag extra avslappnad. (Frisläppt).

Maken och jag satt och spånade efter maten och jag kom in på det här med jobb. Och vad jag ska göra egentligen. Det här med att vara anställd har jag testat nu. Och testat färdigt. Det känns som att det är bra nu. Eller snart. Ska bara bli fastanställd så ska jag fundera över framtiden och livet.

Jag måste göra något.

Men vad?

Skriva är ju det jag gillar bäst. Men orkar jag, mina axlar, armbågar och handleder, att sitta vid datorn när arbetsdagen är slut? Först jobba i sju och en halv timme och sen sitta ytterligare en eller två på kvällen? Fixar jag det?

Och sen är det det vad jag ska skriva. Vad ska jag skriva om? Jag har en idé i huvudet, en halvfärdig idé, men håller den fullt ut? Ska jag börja skriva noveller, för att se om skrivande är min sak över huvud taget? Läser någon noveller? Alltså noveller som inte är sådana där.... ni vet, sådana där... för det kan inte jag skriva. Rodnar ju bara jag tänker på att mamma och pappa skulle läsa... Hu. Noveller, vanliga. Läser någon sådana? Förutom Stig Dagermans Att döda ett barn. Den är bra. Men hemsk.

Jag får fundera vidare på vad jag ska bli när jag blir (är) stor. Fast jag ska låta vinet vara nu, jag är sömnig som det är redan...
      .


5 kommentarer:

  1. Annars kan det ju vara bra att ha vinet till hjälp ;)
    -Ninis-

    SvaraRadera
  2. Ninis: Ja... fast jag blir mest sömnig. Helst en fredagkväll.

    SvaraRadera
  3. Jag tror du är inne på rätt spår. Det krävs bara lite mod att våga ta språnget. Och vad folk ska tycka, det får man bara försöka skaka av sig...

    SvaraRadera
  4. Ibland undrar jag om man någon gång verkligen kommer att klura ut vad man vill bli när man blir stor.. Fast det är ju lite charmen med livet också, att våga, chansa och att inte förakta drömmarna!

    Ha en riktigt skön fredagskväll!

    SvaraRadera
  5. Jaa du. Inte vet jag vad man ska bli när man blir stor. Kanske blir jag bara ännu större.

    SvaraRadera