lördag 3 oktober 2009

Hemma igen


Och nu har det precis blivit söndag.

Barnen var så trötta så det var dags att åka hem (jag var glad att jag hade barn att skylla på, jag behöver sova!)

Kräftor, räkor, vitt bröd och världens godaste aioli, i massor! (Jag glömde kvar en burk som blev över, synd, den hade varit god att doppa bröd i i morgon) Gott!

Nu ska jag sminka av mig, borsta tänderna och krama kudden. Också gott! Väldigt gott! Hoppas jag sover bättre än natten till idag. Jag drömde en del om kick offen... små sekvenser om och om igen... och varje gång vaknade jag och la mig på sidan...

I morgon ska jag ut och springa och får ev sällskap av syster.


Och så min rolige make, han fick för sig att röja i garaget förra helgen, vilket var jättebra för det behövdes verkligen. Och han tar och ställer upp vissa saker på vinden ovanför garaget... bland annat en stor kasse med vinterkläder! Hallå? Nu när det är dags att plocka fram vinterkläderna för att skaffa sig lite koll inför vintern, då har han ställt undan just den kassen! *hur tänker man då?*

Det här var en parentes egentligen och helt onödig, för det är bara för mig att be honom ta ner den i morgon. Hoppas inte han läser detta. Risken finns att han börjar klaga på mig - och det finns nog en hel del att klaga på, men det kommer jag aldrig att erkänna.


4 kommentarer:

  1. Vad kul med en toppenkväll! och mycket smaskens att äta!*dreglar*

    Haha! Ja, snart kommer ni att behöva de där vinterkläderna, så du får nog be honom att ta ner den så du får kolla vad som finns och vad som passar fortfarande.

    Alla har vi ju fel och brister som vi inte vill kännas vid*fniss*, så han vet säkert om dina också;)

    SvaraRadera
  2. lycka till med dagens löpning, heja heja!

    SvaraRadera
  3. Ska du ut och löpa i detta vädret? (Eftersom du inte bor så långt från mig måste det ju blåsa alldeles fruktansvärt hos dig också)

    Men okej, det är nog himla bra träning att springa i motvind. He he.

    Ha det gött!

    SvaraRadera
  4. Mmmm, lät riktigt gott!!
    Har tyvärr inte ätit räkor (med vilja) eller kräftor på flera år. Blev ju skaldjursallergiker när jag var i 20-årsåldern. Trist :(

    kramis!

    SvaraRadera