torsdag 4 augusti 2011

Men fula ord också!

Jag har fixat med bilder på torpet. Några har hört av sig och vill se fler bilder, vilket är positivt! Men att jag skulle ha ordning på dem i förväg var väl lite väl mycket att önska. Varför vara ute i god tid? Framförhållning? Ordning och reda? Bah!

Ätit har jag inte gjort, mer än lite hallonsorbet med lakrits men det var ju himla dumt för jag är ännu hungrigare nu och nu är dessutom klockan mer och jag måste duscha också. Men skrivit har jag! Det är inte många ord och inte heller blev det bra. Men jag har skrivit! 


Om jag skriver lite granna varje dag så kommer det till slut att bli en färdig bok. Även om det tar hundra år. Men banne mig att jag ska skriva. Men som sagt, det är inte särskilt bra.

Min korrekturläsare har hört av sig och vill fortsätta läsa, vilket är bra för jag behöver en blåslampa i röven som piskar mig! Och som sporrar mig.

Nu ska jag på ca en kvart-tjugo minuter hinna pussa barnen godnatt, äta kvällsmat, borsta tänderna och duscha. Hejochhå vad jag suger på att leva upp till mina löften som jag ger mig själv. Mina tomater lär gråta av torka i morgon också. Bra där. Och kaninen som jag lovat att jag skulle gosa lite med. Och skönhetssömnen. Och städa lite i köket? Kläder inför morgondagen?

Tack gode gud att det är fredag i morgon.
       .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar