torsdag 18 oktober 2012

Hej, jag lever igen

Jag har lyckats komma ur sängen, duscha, få i mig frukost utan att behöva dö i sängen igen. Skönt.

Dock är jag inte fit for en joggingtur än, kanske inte ens en stilla promenad (men jag ska försöka - det känns skönt ute idag), men jag är på benen. Halleluja! Det finns hopp om att kunna följa med på tjejhelgen på lördag.

Tankarna snurrar som vanligt. Vad ska det bli av mig/vad ska jag bli när jag blir stor/vad vill jag med mitt liv ... Jag är bokad på jobb fyra dagar nästa vecka, varav två av dagarna är bara några timmar vilket passar mig jättebra för då hinner och orkar jag skriva lite den dagen.

Ibland undrar jag om jag inte ska skaffa mig ett riktigt jobb igen, som alla andra vuxna. Alltså ett fast heltidsjobb. Då kvävs jag nästan. Bara tanken får mig att sparka bakut. Jag vill inte!!

Inte tillräckligt vuxen ännu alltså.

Jag gillar friheten i att vikariera. Jag gillar oregelbundenheten. Jag gillar känslan av att inte springa i ekorrhjulet.

Nu ska jag fortsätta skriva på det som ska bli en bok så småningom. För ja, det ska bli en bok. Jag kommer högst troligt att få ge ut den själv för jag är ganska säker på att jag kommer bli refuserad av förlagen. Men en bok ska det bli. Den ska bara skrivas först.
.

2 kommentarer:

  1. BRA att du känner att det går åt rätt håll!

    Jag sitter och väntar på boken.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår bättre!
    Jag är inte alls säker på att du kommer bli refuserad, tro på dig själv!

    SvaraRadera