söndag 14 oktober 2012

Jag tog till det tunga artilleriet

Jag knarkade honung ett tag och sen tog jag till det svarta guldet. Svartvinbär.

Jag mixade bären med lite varmt vatten och socker. Precis som när jag var liten. Då fick jag alltid varm outspädd svartvinbärssaft när jag hade ont i halsen.

En stund senare försvann hostan!
Jag hostar till lite grann ibland, men inte alls som innan, jätteskönt!

Nu hoppas jag bara att det inte förvärras igen under natten. Jag vill vara pigg och kry och hyfsat fräsch när jag ska gå upp nästan mitt i natten. Pust.
.

5 kommentarer:

  1. wow, bra husmorstips där. Tackar.

    SvaraRadera
  2. Dem förkylningsmedicin gav min mormor mig när jag var liten =)

    SvaraRadera
  3. Kati: Varsågod! :)

    Susanne: Visst är den bra!

    Åsa: Tack! Hittills känns det positivt! Det får bli en slurk i morgon bitti också. Om jag hinner och orkar, när jag ska upp så himla himla tidigt.

    SvaraRadera
  4. Vilket bra tips, det ska jag testa nästa gång någon av oss hostar här hemma!

    SvaraRadera