måndag 1 oktober 2012

Måndag i oktober

Det ösregnade när jag cyklade till jobbet klockan sju. Dessutom fick jag använda mina gamla mintgröna regnbyxor från gymnasietiden (-89-91). Eftersom jag glömt mina på jobbet. På den tiden var inte GoreTex uppfunnet.

Storlek Medium. De är för stora än idag.

Men efter en stunds letande hittade jag dem. Där jag hängde dem i torsdags.
Det här med att hålla ordning, som jag tjatar på barnen om...

Ska hösten regna bort?
Det var milt. Det gick att cykla utan vantar. Som i somras: Regnbyxor, regnjacka, stövlar, men inga vantar.

Om tre månader är det nytt år.

Innan dess ska jag ha skrivit ett första utkast till en bok, firat jul, gått på ett par fester, träffat kompisar, kommit igång med löpningen igen och börjat träna styrka med min dumma arm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar