onsdag 24 oktober 2012

Sovmorgon is da shit!

I morgon jobbar jag mellan 13 och 17, eller 13 och 17.45. Helt okej!

Helt okej att gå upp och se till att barnen kommer iväg som de ska. Helt okej att göra det i morgonrock.

Helt okej att ta en kopp kaffe, i morgonrock, i soffan eller medan jag stilla går omkring och beundrar utsikten - dock ej utomhus så här års.

Helt okej att äta frukost och spela Wordfeud. Länge.

Helt okej att kanske skriva på min bok, eller åtminstone fundera på lite saker (som min feedback-givare tyckte att jag kunde göra.)

Helt okej - faktiskt - att jobba sent också. Det är så mysigt att bara ha några få barn att se efter. Och så gillar jag kontakten med föräldrarna, de flesta tar det lite lugnt medan de hämtar sitt barn och småpratar gärna lite, himla trevligt.

Nu ska jag sova.
.

1 kommentar: