torsdag 18 oktober 2012

Nu så...?!

Jag har tagit en liten promenad. Till grannen (tillika syster) och lånat en hostmedicin.

Den där Cocillana Etyfin, eller vad den heter. För hostan är rethosta och jag vill inte slösa mina svartavinbär på rethosta. Men jag kan tänka mig att dricka en kopp senare, för att det är gott och för att det fyller mig med c-vitamin. Men nu behöver jag droger.

Innan jag lägger mig ska jag ta en till överdos. Ska sova utan att hosta.

Jag hatar dig, förkylning! Hett och innerligt. Fy vad jag hatar.

Dessutom kom maken hem nyss och hade köpt en påse mjuk turkisk peppar. Jag gillar honom! En hel del!

Han skällde på mig för att jag inte vilat idag, utan stått och skrivit. Men, men ... jag har ju en bok att skriva ...? Han tyckte att jag skulle bli frisk först. Okejdå. Ska bara först.
.

2 kommentarer:

  1. Fy för Cocillana, man mår ju vedervärdigt av denna drog, ta ett glas varm vatten istället

    SvaraRadera
  2. Mita: Jag är emot läkemedel så långt det går, men Cocillana har alltid hjälpt förr ... Men jag inser nu var min abnorma trötthet kommer ifrån! Tror ändå att jag ska ta en slurk till innan sängdags. Eller så gör jag inte det. :/

    SvaraRadera