söndag 25 oktober 2009

Är jag extra utsövd idag?


Gjorde den där timmen någon nytta? Inte mer än att det kändes skönt att veta igår kväll att natten skulle bli en timme längre. Jag vaknar ju ändå när jag är utsövd, och inte för att klockan är ett visst klockslag.

Lite skönt att få ställa om några klockor i huset och känna att dagen blev en timme längre. Att den sen blir en timme kortare ikväll, tack vare (eller på grund av snarare) att mörkret kommer tidigare, är inget som jag tänker på nu.

Snart är det dags för mysfrukost och efter det ska här göras äpplemos. Äppelmos heter det visst. Det har jag trevliga minnen av från min barndom, men då var det föräldrarna som gjorde tråkgörat. Idag är jag den föräldern, och jag ska försöka göra det med glatt humör och massor av tålamod! Jag har ingen lust att göra eget mos. Det går lika bra att köpa. Inte för att det köpta äppelmoset är godare än hemmagjort, verkligen inte! Men jag är lite lat se.

2 kommentarer:

  1. Ja och den timman gäller det att utnyttja! (till bloggen tex)
    Så flitig du är som gör eget äppelmos och därmed slipper en massa E-nummer! (undertecknad har läst hemlige kocken)
    Tack för titt och kommentar hos mig!

    SvaraRadera
  2. Du kommer glädja dig när den är klar! *mums*

    SvaraRadera