torsdag 8 oktober 2009

Klokord för dagen:

Glöm inte bort ett äpple längst ner i handväskan. Och om ni ändå gör det, se till att inte stoppa ner något annat i väskan.


Jag konstaterade i morse att min väska (modell större) var blöt undertill och tänker lite förstrött att den måste ha stått i något blött (på ett parkettgolv??!! ) !!?? liksom.

Sen glömmer jag det rätt snabbt. Jag är bra på att glömma och förtränga.

Nyss, när jag letade efter något i botten på min ganska djupa väska känner jag något blött! En massa blött papper, ett blött läppglans, ett blött treorör, massor av blöta kvitton, en blöt lönespec... Javisst ja! *lampa tänds ovanför huvudet*

Där ligger ett gammal äpple, blött och halvruttet och såklart trasigt och utspritt lite varstans i väskans inre. Gaaaah! Att jag aldrig lär mig??!!

7 kommentarer:

  1. Not nice..... Hoppas att det inte var några viktiga pappaer eller något annat viktigt som blev "äppligt":)

    SvaraRadera
  2. Haha, kvarglömda bananer i underredet på barnvagnen är inte heller så mysigt...

    SvaraRadera
  3. mmmm läckert.....varför lär man sig aldrig...

    SvaraRadera
  4. Mmmmmyyyyssssiiiiigt.. NOT!!
    Jag har varit nära.. Men inte lyckats än ;)

    SvaraRadera
  5. Ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen. Har jag hört... ;)

    SvaraRadera
  6. Det är ett tecken från ovan: köp ny handväska! ;-)

    SvaraRadera
  7. Japp, kvarglömd persika fungerar inte heller så bra :)

    SvaraRadera