tisdag 13 oktober 2009

Strålande vacker tisdag


Det är fantastiskt ljuvligt ute. Och kallt. Det ligger frost i gräset, där solen ännu inte kommit åt. Jag skulle vilja ha en ledig dag idag ... Vill vara ledig ...

L e d i g l e d i g l e d i g . . . (jag smakar på ordet... mmm. Smakar gott!)


Men. Jag tar och samlar ihop mig och gör mig i ordning för att ta mig till jobbet. Det kan nog bli en bra dag... Inte lika bra som om jag L... men jag är snart hemma igen. Positivt tänkande kallas det (och det är inte min grej, egentligen, men kan vara värt att pröva)

9 kommentarer:

  1. Japp! Det är värt att prova, och du behöver träna på det;)
    Inget "kan säkert bli trevligt" utan mera "Det blir kanon när jag kommer till jobbet idag!" "Härligt med ännu en arbetsdag!" Typ....

    Bollen är bra! Träna mer med den. Du kan träna hela kroppen på enkelt sätt med den, och det ger snabbt resultat.

    SvaraRadera
  2. Jag har så´n tur så jag får gå på utflykt med varm choklad och bullar på mitt jobb idag! (jag kan äta en bulle och dricka lite choklad åt dig också)

    SvaraRadera
  3. Trollpackan; jag vet... jag jobbar på det!
    Bollen ska jag definitivt jobba på mer också! Jag har ff träningsvärk sen i söndags!!! Underbart!

    Titti; vad härligt med utflykt! Ja tack, ät gärna en bulle och drick lite choklad för mig - gud så gott!

    SvaraRadera
  4. Men vad skönt det hade varit att vara ledig! Kanske får planera in någon dag då döttrarna har höstlov.

    SvaraRadera
  5. Gafflan; ja, gör det! Alltid skönt med lite ledigt så här års.

    SvaraRadera
  6. Ja, nu är det vackert ute. Har ett stort träd utanför vardagsrumsfönstret och det bjuder nu på sprakande färger och höstsus.
    Hoppas din dag blir bra!

    SvaraRadera
  7. Japp, det kommer att bli en toppendag!! Visst blev det en rolig och bra dag?!?

    SvaraRadera
  8. Catrin; hittills har det varit en bra dag!

    SvaraRadera