söndag 18 oktober 2009

Gaaaaaah!


Skulle få i säng trötta och griniga barn samtidigt som jag kom på att jag var tvungen att lämna busskort till mamma. Tanken var från början att jag skulle promenera till dem (hurtigt tänkt) sen körde saker och ting ihop sig och sket sig. Jag fick ta bilen. Två gånger. Jag kom upp till deras uppfart och stannade bilen och skulle precis stänga av motorn när det slog mig att jag hade glömt busskortet hemma! Gaaaah! Jag sätter mig i bilen för att lämna ett busskort, och så har jag det inte med mig! KORKAT!

Fick köra hem igen, hämta busskortet och åka upp igen. Käckt. Ut och lufta bilen typ. Väl där fick jag med mig en stor, tung kasse med äpplen, hushållsvåg à la 1940-tal och en kastrull som är så gigantisk att jag nästan tvivlar på att den får plats på spisen.

Jag har tydligen sagt att jag vill göra eget äpplemos.

Ja, ni läste rätt.
Och ja, jag undrar också: Hur tänkte jag?

9 kommentarer:

  1. Det där med busskortet känner jag igen... kunde gjort det själv.
    Äppelmos är gott att ha i frysen, och i filen;-)

    SvaraRadera
  2. Äppelmos är gott. Jag tror att du tänkte så.

    SvaraRadera
  3. Det får bli ett helt eget kapitel i boken!

    SvaraRadera
  4. Nipe; suck, eller hur? Och ja, det är gott med eget äpplemos!

    Singelmamman; ja, och så såg jag min barndom framför mig - när min syster och jag hjälpte till att stoppa äpplen i kvarnen ... (men jag tänkte inte på att nu ska jag fixa skiten)

    Nilla; mmm... kanske. Jag funderar fortfarande på om det är en bra idé eller om vi bara skojar?

    SvaraRadera
  5. Äppelmos är ju jättegott!!! Gjorde det när 99 var bebis.....efter det har det liksom aldrig blivit av.....
    MEN, jag smakar gärna på din!!!;)

    SvaraRadera
  6. äppelmos mmmmmmmm gott..blir säkert världens bästa mos ;)

    SvaraRadera
  7. Det man inte har i huvudet får man ha i benen. Jag har gått många extra mil;)

    SvaraRadera
  8. Det man inte har i huvudet får man ha i benen. Jag har gått många extra mil;)

    SvaraRadera
  9. Äppelmos är bäst! Så tänkte du.

    SvaraRadera