söndag 25 oktober 2009

Att låta barnen lära sig baka


Shit vad smart jag är ibland. Det måste jag bara erkänna! Idag har jag lärt mina tjejer att baka negerbollar! Och jag längtar så tills vi ska mumsa i oss dem!

Nästa vecka ska de få testa att baka sockerkaka eller mjuk pepparkaka. Eller varför inte kladdkaka? Det är gott! Jo, kladdkaka får det bli. Kanske kan de gå in till min syster och lära sig, hon är duktig på just kladdkaka. Och hon är pedagog. Det är inte jag.


Och bollarna? De står i kylen just nu och gottar till sig!

7 kommentarer:

  1. Äh, när du ändå hålller på varför inte lära dem att baka Napoleonbakelse, Sachertårta eller en liten Budapestrulle? ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt när barnen bakar........det är bara det med städningen i köket sen ;-)

    SvaraRadera
  3. Säger som Madlar: låt dem inte begränsas. Jag har sett fantastiska tårtor som jag önskar att mina ungdomar ville baka. Men icke. Men du kan börja tidigt. Ta en Gustaf Adolf bakelse, det är snart dags.

    SvaraRadera
  4. Skön söndag hos er också ser jag!

    SvaraRadera
  5. Chokladbollar heter det väl =)

    SvaraRadera
  6. smart drag verkligen ...
    jag brukar oxå göra så ..
    och vi har som sagt många barn ,, så då är det perfekt , dom kan både baka och laga mat

    SvaraRadera
  7. Madlar: Sachertårta är ju gott, det kunde vara något.

    Anna: Städningen tar jag gärna, bara jag slipper baka.

    Singelmamman: Jag tänkte jag skulle lära dem laga mat snart!

    Annabellan: Jahadå! Jätteskön!

    Mita: Nu förstår jag inte...

    Pillan: Laga mat ska mina få lära sig snart!

    SvaraRadera