söndag 25 oktober 2009

Nu är det höst på riktigt


Nackdelen med senhösten är att alla de vackra höstlöven trillar av träden. Fördelen är att det blir lite ljusare och vi får mer utsikt. Jag tycker det är ganska vackert med de nakna träden och den bruna och grå färgskalan.

Trots att jag har lite jobbigt av mörkret så gillar jag den här mörka, murriga, sitta inne och kura med tända ljus-årstiden. Den är lite Brittish Barbour-jacka och regnhatt möter Burberry-halsduk och väska och höga gummistövlar och ut och promenera på engelska landsbygden eller utanför London, i Richmond Park.

Gärna tillsammans med en Irländsk setter som heter Ringo och som vägrar att lyssna och lyda order. (Det där sista var mina morgonpromenader när jag jobbade som au pair. Jag minns ännu hur utskämd jag var i parken på grund av den snälla dumma hunden. Och hur jag fick torka hunddreggel från väggar och golv efter våra promenader)

Jag hade en grön Barbour oljerock för några år sen. Undrar vad som hände med den? Förutom att den luktade olja så var den himla skön och så härligt brittish.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar