lördag 17 oktober 2009

Shoppa ger högt blodtryck


Fy för köpcentrum säger jag bara. Fy för affärer som är fulla med folk, och fulla med fula kläder (Lindex) och fula skor (Din Sko). JAG HATAR FOLK.

Och försök hitta en snygg/kul partytop?! Tillåt mig skratta: Ha. Ha.

Mission impossible.

Och jag betalar inte tusen spänn för en skrynklig trasa i så tunt tyg att det kommer gå sönder första gången jag använder den.

Men nu har jag bestämt mig: Jag ska hitta en partytop innan oktober månad är slut. Och jag ska fjäska för min personal shoper på måndag, för här ska shoppas! (Får börja ladda med positiva tankar redan nu. Det är kul att shoppa. Jag har inte svårt att hitta snygga saker. Dessa tankar ska upprepas varje dag tills jag hittar vad jag söker (vad fan det nu är?)


Jag har däremot hittat vinterstövlar till barnen, tjejerna fick svarta stövlar resp. svarta halvkängor - lyckan är total! Och sen blev det tre Gore-Tex-kängor också, om eller när det blir snö.

Böcker fyndade jag till mig, pocket - perfekt att läsa på bussen. Berättar om dem sen, nu ska jag ut och springa.

Jo jag skrev: Nu ska jag ut och springa!

4 kommentarer:

  1. Jag blir trött bara att läsa om all shopping.
    Men springa låter rätt härligt. Längtar efter gympan som legat nere under förkylningen.

    SvaraRadera
  2. Duktig!
    Kör lite på bollen sen, du kan hitta en giftig magövning och en bra rump-och lårövning på min blogg;)
    Själv så förlustade jag mig på gymmet imorse, och det var skönt. Jag känner mig så pigg och upplyft efter träning, underbart!

    SvaraRadera
  3. Nilla; det var så himla härligt! Helt underbar, och känslan nu efteråt är obetalbar!!!

    Trollpackan; jag ska kika in på din blogg. Ibland kollar jag där bland dina övningar och länkar! Himla bra!
    Man blir så himla pigg och glad efter träning! Ska aldrig sluta träna!

    SvaraRadera
  4. Oh, jag minns de härliga, okomplicerade shoppingturerna när barnen var små, inte tonåringar. *får ngt länktansfullt och vått i ögat*

    SvaraRadera