tisdag 6 oktober 2009

Gaaah! Igen!

Tokcyklar ner till centrum, verkligen superstressad och jättesen! Kan jag inte klockan, eller? Far fram som en torped; en livsfara både för mig själv och andra!

Cykeln står numera i ett buskage (så får man inte göra) och framdäcket är inte fastlåst. Hoppas det finns kvar när jag kommer dit ikväll. Vem som helst kan ju lirka loss det. Om någon nu vill ha eller behöver ett cykelhjul. Men det finns alltid folk som gillar att jävlas med andra. Av någon outgrundlig anledning.

Eftersvettningarna lät inte vänta på sig. Som tur var fanns det två säten lediga så jag behövde inte ha någon bredvid mig. Det räckte med de två tjötrövarna bakom mig: Hon med tyken och elak röst, och han med världensmestentonigaröst. *håll käft!*

Nu jobba. Mätt och belåten efter en portion sushi!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade hit via Ulrika G (Anna Anka-kommentaren) - håller verkligen med dig!

    Du skriver härligt ironiskt också, det gillar jag.

    Tipsar dig om en tävling jag har i min blogg ifall du får lust..

    Kram,
    Lena

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas du självmant parkerade cykeln där; inte att det var där du hamnade efter vansinnesfarten nyss.

    SvaraRadera
  3. Tefrossa; Välkommen! Ska kika in hos dig.

    Osloskånskan; Ja, det var självmant. Enda lediga stolpen var lyktstolpen i buskarna...

    Nilla; Det vet jag inte ännu! Halv nio är jag där ikväll.

    SvaraRadera