torsdag 24 september 2009

Hemmelihemma!


Shit vad mina barn är väluppfostrade! Och jag är ärlig nu! Inte ironisk. Faktiskt!

Det var bara en gång jag fick skälla på sonen och det var när han ger sig iväg i rullrappan själv, vinkandes som en galning! Då ropar jag på honom, hejdar mig och ropar igen att han ska stå kvar för vi kommer. Då börjar han gå uppför rulltrappan och får lite bråttom varpå han trillar!

Lite lätt kaos blev det. En expedit gick förbi och blänger på den jättedåliga mamman med ingen pli på ungen (mig).

Ett tag höll de på att välta en stor klädställning som gick att snurra på. Men vid det laget var jag upptagen i telefon och lite ouppmärksam. Men det gick bra där med! Inga plagg hann åka i golvet. Och jag behövde bara säga till dem, en gång dessutom. Inget tjat, ingen höjd röst!

Skönt! Och en inbillad klapp på min axel!
Allt tjat börjar bära frukt, äntligen!

Nu ska jag gå ner till dagiset och hämta min systers gullungar! Min stora ska följa med också, hon ska säga hej till sin gamla dagisfröken.

4 kommentarer:

  1. Men, du glömde den stora frågan som jag har ställt mig.... köpte du ngt???? Vad?!?
    Du förresten, vad är "modernt" i Sve när det gäller killskor för vinterbruk?!?

    SvaraRadera
  2. Catrin,
    har du inte läst min blogg på sistone? Jag har inga pengar kvar på kontot! =))

    Jag har ju barnbidraget, det fick jag nalla av idag... jag shoppade lite hårstyling-grejer på Bellbox till mig.
    Och så lite kläder till Gabriel.

    Skor? Till killar? Barnen? Ingen aning om vad som är modernt. Jag kör praktiska skor. Och oömtåliga.

    SvaraRadera
  3. Åhh vad tråkigt det där låter med praktiskt och ömtåligt;). Ok, tror du det är ok med typ Timberlandskor (om nu mina vill ha på sig det.....)?

    SvaraRadera
  4. Catrin,
    ja, de har jag sett i affärerna i år igen, så de funkar säkert! De är ju både oömtåliga och snygga och rätt sköna, tror jag! Ska du passa på att shoppa inför nästa höst?

    SvaraRadera