fredag 4 september 2009

Sjuk!


Jag som kände mig bättre igår och var så glad över att ha åkt på en lindrig förkylning! Och igår när jag gick och la mig kliade det som faan i halsen, jag gick upp och tog en Treo, som jag först gurglade halsen med. Och sen svepte.

Hade jag orkat hade jag kokat vatten och pressat ner vitlök och citron i. Det har funkat förr. Men då ville jag bara slippa kliet och få sova!

Idag blir till att stanna hemma, tyvärr. En fredag, när det känns ok att gå till jobbet för att det är just fredag. Så trist. 

Och jag som skulle till optikern i eftermiddag. 

Och vi som ska ha middag i morgon. Det är illa nog som det är att vara värdinna när man inte känner gästerna, och en dunderförkylning på det..? Frågan är om man bör ställa in, i dessa influensatider? Att sitta i soffan och slappa tilltalar mig mer än att gå omkring och vara artig och trevlig och vuxen... 

4 kommentarer:

  1. Japp, jag skulle ställa in! Inte kul med en värdinna som snörvlar och hostar i maten! Fniss.
    Nä, skämt åsido, det är väl bra att låta bli att sprida smittor just nu kanske.

    Krya på dig vännen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, men finns det någon som helst tvekan???
    Slappande i soffan såklart!!!

    SvaraRadera
  3. Soffan helt klart. Och så låter du mannen och barnen pyssla om dig...

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig....och glöm det där med värdinnevarianten.
    Om du inte mirakulöst tillfrisknar på 2 timmar.
    Vilket tyvärr inte är troligt.

    SvaraRadera