söndag 6 september 2009

Och så var det söndag igen


Idag blir det till att ta det lugnt, hela dagen. Jag kanske kommer att tömma diskmaskinen, det är allt jag ska göra. Och kanske, kanske vika lite tvätt. Om jag har lust. (Om jag har lust? Jo, tjena.)

Jag är trött idag, det tog lite på krafterna att ha middag hemma, för även om jag inte fixade någon mat (förutom att skölja och blanda sallad) så var det ändå lite småsaker som skulle fixas och ordnas. Förkylningen går åt rätt håll känns det som, men det går väldigt långsamt. På tok för långsamt för mig.

Nu har maken och sonen precis gett sig iväg till fotbolls-cup och kommer inte hem än på många timmar. Undrar om jag kan lägga av luren idag..? Så jag slipper springa och svara i telefon stup i ett. Det kan jag ju såklart inte, men det hade varit lite skönt...

Just nu njuter jag bara av stillheten och tysnaden, så gott det går med jättehungrig mage! Men den får lugna sig, det är så skönt att bara sitta här... *under min korkek*


2 kommentarer:

  1. Klart du ska lägga av luren! Varför skulle du inte kunna det?
    Själva har vi haft luren av i ca fyra veckor nu. Det låter åtminstone så när man ringer hit (man kommer inte fram för telefonledningen är trasig, så tyvärr kan vi heller inte ringa ut). Det är hur skönt som helst!
    Vid akutlägen ringer de säkert din mobil.

    SvaraRadera
  2. haloj.. det är skönt med söndagar dom ska gå i lugnets lunk :)
    hoppas du snart är fri snuvan...
    och får en skööön söndag :)

    SvaraRadera