tisdag 22 september 2009

Tillfällig avsaknad av hjärna

Kliver av bussen och går fram till bankomaten för att ta ut pengar. Först tänkte jag kolla mitt saldo eftersom jag nekades köp på ica igår.

Ut flyger kontoutdraget med världens fart, fångas av vinden och flyger iväg ner längs Östra Hamngatan, och jag sätter efter! En stund. Sen inser jag:

1. jag kommer aldrig, aldrig hinna ikapp pappret utan jag gör mig bara till åtlöje...
2. mitt kort sitter kvar i automaten - den som jag nu springer ifrån...

Gaaaah!

Konsekvenstänk? Kan man skaffa sig det snabbt och smidigt?

4 kommentarer:

  1. Hoppas kortet satt kvar!!
    *fniss*

    SvaraRadera
  2. Måste gå att köpa ett chip och sticka in i örat eller nåt...?

    SvaraRadera
  3. Mhm. Här har du en som löste parkeringsbiljett. Gick tillbaka och låste bilen och hittade sedan "biletten" i jackfickan. Tur att inte Lappflisa kom då... ;)

    SvaraRadera
  4. Nilla,
    var? Var?

    Anna,
    vad härligt! Sådär har jag gjort också! Fast det var länge sen nu! (Nu förtiden är det min man som alltid löser p-biljett!)

    SvaraRadera