torsdag 24 september 2009

Liten hår-make over kanske?


Jag har en hårtoning som står och bränner i skåpet.

Fast inte tillräckligt mycket för att jag ska orka greja. Hår är inget intresse för mig. Tyvärr. Det borde vara det, för det irriterar mig oerhört när jag ser dum ut i håret. Och det gör jag allt som oftast.

Tyvärr har mitt hår en starkare vilja än vad jag har. Min frisör har sagt till mig att lyda minsta motståndets lag, och det gör jag mer än gärna. Helst skulle jag vilja slippa tvätta eländet också. Men då blir det bara ännu värre. Och jag bara hatar när håret luktar smutsigt. När det gått så många dagar att håret luktar uteliggare.

Sen jag klippte mig i våras har det frissiga försvunnit! Tack och lov! För det var hemskt, vidrigt, avskyvärt och fult! Det som även gick under benämningen fitthår.

Om en månad ska jag klippa mig igen, då klipper jag av nacken! Och då tappar jag huvudet ännu mer! Oj, vad vitsigt! *skrattar lite tillgjort*

Då ska jag även passa på att färga det. Frisören har redan bestämt vilken färg det blir! Och jag som inte har något att säga till om bugar och tackar och betalar snällt. Jo, jag gillar också färgvalet - jag är väl inte helt mähä-ig heller!



7 kommentarer:

  1. Torrshampo kanske är något för dig gå..!? *fniss*

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag hoppas att du inte har något emot att jag har lagt upp en bild på dej hos mig och länkat till din härlig blogg (hör av dig i sånna fall)!?!?!?
    Roligt att du hittade till mig så att jag kunde hitta till dig.
    Och så måste jag få passa på att inflika att på bilden i den profil är du S K I T S N Y G G i håret!!!
    Så det så.
    Allt gott! önskar Ulrika

    SvaraRadera
  3. MissC;
    Tar inte det tid också? Och kräver visst arbete med håret? *fniss*

    Ulrika Gabriel;
    Det har jag inget emot! Härligt med ett så trevligt mottagande! Tack för det! *glad*

    SvaraRadera
  4. MissC..haha, torrschampo..!

    Du är snygg, du ÄR snygg, ja du ÄÄÄÄÄR snygg. Tror att du om en månad kommer att se bra ut i håret, fittigt eller inte.. ;) Kram på dig, härliga du!

    SvaraRadera
  5. ja du detta med hår !!
    det måste vara djävulens påfund säger jag verkligen..

    här blir det klippning imorgon fm kl 08.00..
    skönt !!

    kram på re

    SvaraRadera
  6. jag har tappat både nacke och huvud åtskilliga gånger, det värsta som kan hända är att du är ovan i ca 8 veckor. Sen har det vuxit ut igen. Så god lycka. As we say here in Sweden.

    SvaraRadera
  7. Ja, vad kul. Då vill vi se bilder... =)

    SvaraRadera